Over SSTK » Activiteiten

Bedrijvenvoetbaltoernooi

Jaarlijks organiseert de stichting Scoren tegen Kanker het gelijknamige bedrijvenvoetbaltoernooi 'Scoren tegen Kanker'. Dit evenement is uitgegroeid tot een begrip binnen de Noordoostpolder. Bedrijven uit de Noordoostpolder en omstreken strijden op sportieve wijze om de Scoren tegen Kanker bokaal. Diverse nevenactiviteiten die zonder kosten worden georganiseerd maken het een dag waar jong en oud zich kan vermaken ten bate van de strijd tegen kanker. Klik hier voor de foto's van afgelopen edities. Het bedrijvenvoetbaltoernooi is de basis waaruit de stichting is ontstaan. In 2014 vindt alweer het 5e bedrijvenvoetbaltoernooi plaats.

Benefietavonden Scoren tegen Kanker

De stichting Scoren tegen Kanker streeft er naar om ieder kwartaal een Benefietavond te organiseren. 1 daarvan is het jaarlijks door ons georganiseerde Bedrijvenvoetbaltoernooi met daaraan gekoppeld benefietactiviteiten. Na deze sportieve en succesvolle dag sluiten wij het Bedrijvenvoetbaltoernooi traditioneel af met Stappen tegen Kanker in the Bottom te Emmeloord. De andere 3 benefietavonden worden steeds in een ander polderdorp georganiseerd.

benefiet1 benefiet2

Scoren tegen Kanker Spinningmarathon

Tijdens de Nacht van Oranje in Emmeloord heeft de stichting Scoren tegen Kanker de afgelopen 2 jaar een spinningmarathon georganiseerd. In 2011 opende Marathonschaatser Rob Harders uit Kraggenburg de spinningmarathon door zelf twee uur op de pedalen te gaan staan voor het goede doel. In 2012 nam Erik Hulzebosch deze honneurs waar. Dit alles onder de bezielende begeleiding van 4 spinninginstructeurs van Optima Forma en Butzelaar. De renners en het publiek werden opgezweept door de muziek van Smit-PA sound and light. In totaal wordt er tijdens een spinningmarathon meer dan €1000 opgehaald dat volledig ten goede komt aan de stichting Scoren tegen Kanker. Een sportieve uitdaging met een prachtig resultaat.

Zalmactie

Inmiddels een jaarlijks terugkerende actie bij de Stichting Scoren tegen Kanker is de zalmactie tegen het einde van het jaar. Het is altijd lekker om iets speciaals in huis te hebben voor uzelf en uw bezoek tijdens en rond de feestdagen. SSTK bezorgt heerlijke topkwaliteit warm gerookte zalm die aan huis wordt bezorgd in de week voor de feestdagen.

Een succesvolle samenwerking met de JCI Groot Schokland en de Jongens van de Fant begon de zalmactie bij de Stichting Scoren tegen Kanker. Na twee jaar samen de actie te hebben georganiseerd heeft eerstgenoemde partij besloten jaarlijks een ander goed doel te willen dienen. Stichting Scoren tegen Kanker wenst hen daarbij veel succes en dankt hen voor de prettige samenwerking. Echter, het enthousiasme voor de zalmactie werd er onder de sympathisanten van de SSTK niet minder om. Daarom is er besloten om dezelfde kwaliteit zalm in een zelfde actie ook de volgende jaren voort te zetten. Gesteund door vele vrijwilligers mag dit met recht en stabiele succesactie van de SSTK genoemd worden.

Wilt u de Stichting Scoren tegen Kanker ook steunen met deze actie? Tot half december kunt u een heerlijke zalm bij ons bestellen. Neem hiervoor gerust contact met ons op via scorentegenkanker@gmail.com. Fijne feestdagen en eet smakelijk!

Naast de organisatie van bovenstaande activiteiten werkt het bestuur van de stichting Scoren tegen Kanker achter de schermen hard aan de uitwerking van nieuwe ideeën. De stichting Scoren tegen Kanker bestaat vanwege de vrijwilligers die zich voor de stichting inzetten. Dus heeft u nog goede ideeën of wilt u een bijdrage leveren aan de evenementen van de stichting Scoren tegen Kanker, klik dan hier om contact op te nemen. Onze dank is groot!