Over SSTK » Alpe d'HuZes

Alpe d'HuZes

Wat is Alpe d'HuZes

Alpe d'HuZes is een actie waarbij fietsers, alleen of in een team, geld bijeen fietsen waarmee zij een bijdrage leveren aan de strijd voor de overwinning op kanker. Op één dag wordt de legendarische Alpe d'Huez tot 6x aan toe beklommen. Een bijna onmogelijke opgave, maar opgeven is geen optie.

Alpe d'HuZes en haar Missie

Alpe d'HuZes zet zich ervoor in dat de strijd tegen kanker uiteindelijk wordt gewonnen. Dat kanker niet meer als dodelijke ziekte, maar als een chronische ziekte kan worden gezien. Anderen faciliteren om Goed, gelukkig en Gezond te leven met kanker.

Alpe d'HuZes en haar Anti-strijkstokbeleid

Alpe d'HuZes hanteert een strikt anti-strijkstokbeleid. Alleen daardoor kunnen we garanderen dat 100% van het ingezamelde geld ook daadwerkelijk ten goede komt aan het onderzoek naar de bestrijding en preventie van kanker.

Alpe d'HuZes en haar Onderzoeksfonds

Onderzoek naar kanker en implementatie van de resultaten is het hoogste doel van de stichting Alpe d'HuZes. Al het geld gaat daarom naar het KWF/Alpe d'HuZes fonds.

SSTK en Alpe d'HuZes

De stichting Alpe d'HuZes mag met recht een inspiratiebron voor de stichting Scoren tegen Kanker genoemd worden. Doelen en idealen worden gedeeld. Om deze reden en omdat de stichting Alpe d'HuZes een enorm grote slagkracht heeft, wordt een groot deel van de inkomsten van de stichting Scoren tegen Kanker rechtstreeks overgemaakt aan de stichting Alpe d'HuZes.

Daarnaast streeft de stichting Scoren tegen Kanker een jaarlijkse deelname aan het fietsevenement Alpe d'HuZes na.

Meer weten over de stichting Alpe d'HuZes? Kijk op www.opgevenisgeenoptie.nl