Over SSTK » Lifestyle Programma

Lifestyle Programma

Stichting Scoren tegen Kanker introduceert het Lifestyle programma

Het Lifestyle Programma is het officiële derde bestedingsdoel van de SSTK.
Met de invulling van het Lifestyle Programma trachten wij de juiste aandacht te geven aan preventie en revalidatie van kanker.

Met het Lifestyle Programma maakt de SSTK zijn gewenste drieslag:
1. Van kanker een niet langer dodelijke maar chronische ziekte maken.
2. Onderzoek
3. Preventie en revalidatie

Het Lifestyle Programma is bedoelt als kapstok voor uiteenlopende initiatieven. De komende jaren zal de stichting het programma steeds verder uitbreiden. Daarbij toetst het bestuur deze initiatieven aan de volgende kernbegrippen; preventie en revalidatie. Ieder initiatief moet in het teken staan van lichaam en/of geest. Daarnaast moet het zich richten op beweging, ontspanning, voeding of een combinatie hiervan.

Met gepaste trots presenteren wij u dan ook de eerste 2 initiatieven:
- Verwen- en relax dag
- Inloophuis Passie

Verwen en relax dag!
Via e-mail of Facebook is het mogelijk een persoon aan te dragen die, geconfronteerd met de ziekte kanker, het verdiend heeft in het zonnetje gezet te worden. Wij bieden een geheel verzorgde verwen- en relax dag aan binnen de Noordoostpolder.
Afhankelijk van het aantal aanmeldingen loten wij een aantal personen uit die deze dag aangeboden krijgen.

Inloophuis PASSIE
Op 21 november hebben wij als stichting een cheque overhandigt aan Inloophuis PASSIE ter waarde van €5.000,-.
Naast deze eenmalige financiële bijdrage steunen wij het Inloophuis in 2014 met de aanschaf van een gloednieuwe koelkast.

Waarom Inloophuis PASSIE?
In het inloophuis PASSIE bent u welkom, zij bieden u een veilige plek waar u kunt praten over uw gedachten en gevoelens en waar u uw ervaringen kunt delen met anderen. Of… juist even helemaal niets, even stil en genieten van een kopje koffie of thee. Het inloophuis is laagdrempelig, u kunt zonder afspraak binnen lopen. Er is geen verwijzing of indicatie nodig en er zijn geen kosten aan verbonden. U wordt ontvangen door vrijwilligers die affiniteit hebben met de doelgroep of zelf ervaringsdeskundige zijn. Onder het genot van een kopje koffie of thee bieden zij u een luisterend oor. Uw vragen en twijfels (over niet medische zaken) kunt u met hen delen.

U vindt Inloophuis PASSIE aan de Hazeleger nummer 8 in Lelystad.